Najnowszą serię stanowią przemienniki
VF64 produkowane w zakresie mocy 1,1kW do 1000kW o zasilaniu i wyjściu
trójfazowym 3x380V. VF64 mogą pracować z 3 rodzajami sterowania:
skalarnym V/F, wektorowym bezczujnikowym i wektorowym z czujnikiem
prędkości. Wszystkie te metody sterowania oparte są na
undefinedsprawdzonych i bardzo dokładnych algorytmach regulacji. Cechą
wyróżniającą te przemienniki w stosunku do urządzeń innych producentów
jest to, że dla każdego rodzaju sterowania wybierany jest inny zestaw
nastaw. Znacznie ułatwia to programowanie urządzenia oraz pozwala na
uzyskanie bardzo dobrych parametrów dla każdego rodzaju sterowania
(bardzo duża precyzja sterowania częstotliwością, prędkością i
momentem, duża szybkość odpowiedzi przemiennika na zmiany obciążenia
silnika i zmiany sygnału sterującego). Przemienniki te mogą pracować z
regulacją prędkości lub momentu (również przy pracy bez czujnika
prędkości). Przemiennik VF64 posiada nowe funkcje, które dotychczas nie
były oferowane w przemiennikach TOYO, w tym między innymi:
programowania blokami funkcjonalnymi Super Block, sterownika Sequencer,
nadzorowania pracy Trace Back, wizualizacji parametrów pracy Trend
Monitor, odczytywania z przemiennika i wczytywania do przemiennika
nastaw Console Data Set. Dzięki tym funkcjom można zastosować
przemiennik do różnych aplikacji bez konieczności stosowania
dodatkowych elementów zewnętrznych, np. w układach automatycznej
regulacji ciśnienia (regulator PI), prędkości, momentu. Zmiana programu
pracy przemiennika jest możliwa na obiekcie bez demontażu elementów
przemiennika dzięki wyposażeniu go w pamięć typu flash. Przemienniki te
mogą współpracować z różnymi przemysłowymi sieciami sterującymi. W
przemiennikach serii VF64 zostały zastosowane na szeroką skalę
najnowocześniejsze elementy półprzewodnikowe mocy o bardzo dużej
niezawodności i sprawności IPM-IGBT (do 55kW włącznie stosowane są
inteligentne moduły mocy najnowszej generacji, które wyposażone są w
szereg zabezpieczeń, między innymi nadprądowe i przed przegrzaniem).
Dzięki temu w przemiennikach tych stosowane są wysokie częstotliwości
kluczowania tranzystorów mocy bez konieczności obniżania mocy
wyjściowej przemiennika. Ponieważ wraz ze wzrostem częstotliwości
kluczowania prąd zasilający silnik ma kształt coraz bardziej zbliżony
do sinusoidy to wibracje i hałas generowane przez silnik ulegają
zmniejszeniu (maleją także straty mocy w silniku). Standardowo
przemienniki o mocy od 22kW włącznie wyposażone są w dławik DCL w
obwodzie prądu stałego poprawiający współczynnik mocy po stronie
zasilania. Przy zastosowaniu konwertera VF61R przemienniki te mogą
pracować ze 100% momentem hamującym na wale silnika i zwrotem energii
do sieci. Przemienniki o mocy do 15kW włącznie mają wbudowany układ
sterowania zewnętrznym rezystorem do hamowania dynamicznego.
Przemienniki te charakteryzuje wysoki moment rozruchowy (powyżej 200%
MN) i duża przeciążalność.